
Onze Servicedienst wegbeheer heeft afgelopen maanden weer meerdere doorrijhoogteportalen geplaatst. Doorrijhoogteportalen zijn in veel gevallen maatwerk en door onze jarenlange ervaring is het een echte specialiteit van ons geworden. Geen weg is hetzelfde. De fundering of bevestiging verschilt per locatie en ook de functie en hoogte van doorrijhoogteportalen kan verschillen.
Een mooi voorbeeld van maatwerk is ons doorrijhoogteportaal dat bestaat uit twee draaibare delen. De twee naar elkaar gerichte bovenliggers vormen samen het gesloten portaal. Maar in bijzondere gevallen kan de weg vrij gemaakt worden voor speciaal hoogtetransport door de twee delen 90º te draaien.
Doorrijhoogteportalen op uitdagende locaties
Een ander voorbeeld is een nieuw doorrijhoogteportaal op een ‘uitdagende’ locatie. Ondanks voldoende voorwaarschuwingen werd de bovenbalk van het doorrijhoogteportaal geregeld aan gereden. Nu is gekozen voor een heel hoge bovenligger met daaraan lange kettingen en rood/wit gemarkeerde buizen. De chauffeur wordt bij onverhoopt doorrijden voldoende geattendeerd door de impact van de kettingen en buizen, maar het doorrijhoogteportaal blijft heel.


Andere oplossingen voor doorrijhoogte begrenzing
Daarnaast zijn in de afgelopen periode nog een groot aantal andere doorrijhoogteportalen geleverd en geplaatst. Hieronder een aantal voorbeelden van dit soort anti-doorrijportalen en maximale doorrijhoogte opstellingen.
Ook een uitdagende locatie waar u graag een doorrijhoogteportaal geplaatst wil hebben? Onze adviseurs denken graag mee over de meest geschikte oplossing voor uw situatie. Neem dus snel vrijblijvend contact met ons op.


Een doorrijhoogteportaal aan de ingang van een bedrijfsterrein voorkomt aanrijdingen van een overbrugging tussen twee panden.


Aan het einde van deze brug bevindt zich een lage tunnel waar geen ruimte is om te keren.


Parkeergarages hebben vaak maar een geringe hoogte. Voordat een bedrijfsbus of ander hoog voertuig zich klem rijdt, wordt de chauffeur gewaarschuwd met een hoogtebegrenzing.


In sommige gevallen negeren voertuigen de beperking in doorrijhoogte of belasting in gewicht. Dan is het plaatsen van een robuuste doorrijbeveiliging een goede optie.