De functionele levensduur van de folie wordt bereikt onder normale omstandigheden en bij een verticale opstelling. Daarnaast is jaarlijks onderhoud vereist.
Verkeersbord gemaakt uit een 2 mm dikke aluminium plaat die dubbel is omgezet. De hoeken zijn afgerond en de grijze achterzijde is voorzien van positioneringsgaten voor de klembeugels. Het basismateriaal is cradle to cradle gecertificeerd aluminium.
Refurbished aluminium Re-Sign
Milieu bewuste oplossing waarbij een verouderd en afgeschreven verkeersbord een nieuw leven krijgt. Indien geschikt wordt het bord refurbished tot een POL Re-Sign® verkeersbord. Het oude beeldvlak wordt verwijderd, de rand wordt in de gewenste kleur gespoten en er wordt een nieuw beeldvlak aangebracht.
Nabasco® biocomposiet Sign
Volledig circulair en local for local verkeersbord gemaakt van Nabasco® biocomposiet. Alle benodigde grondstoffen komen uit een gebied in een straal van maximaal 300 km van de Nederlandse grens. Mogelijk zelfs uit uw eigen gemeente! Aan het einde van de levensduur van de retroreflecterende folie, 20 jaar, wordt het verkeersbord weer vermalen tot grondstof voor een nieuw Nabasco® biocomposiet verkeersbord. 100% doordacht duurzaam!
Aluminium verstevigingsrand
ALUNI verkeersbord gemaakt uit een 2 mm dikke voorgelakte aluminium plaat (coil coating) met een grijze achterzijde. Nadat het beeldvlak is aangebracht wordt de vlakke plaat voorzien van een 4,2 mm dikke aluminium verstevigingsrand. De rand wordt na een voorbehandeling gechromateerd en vervolgens gepoedercoat, waardoor een zeer sterke laklaag ontstaat. De klembeugels worden aan de aluminium verstevigingsrand bevestigd. Het basismateriaal is cradle to cradle gecertificeerd aluminium.
De afmeting wordt bepaald aan de hand van de toegestane maximumsnelheid ter plaatse.
• Type 0:
- Model B01 als herhalingsbord - Model D02/D03 i.c.m. gele koker - Borden op een parkeerterrein, verzorgingsplaats of andere verkeersruimte bestemd voor beperkt gebruik.